تاریخ: ۱۷ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۱:۴۵
بازدید: ۴۶۹
کد خبر: ۲۶۰۹۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
خلیفه سلطانی در گفت و گو با «می متالز» مطرح کرد:

هدف انجمن توسعه بومی سازی تکنولوژی و ساخت قطعات و تجهیزات است

می متالز - نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در ­­روز‌های ۱۷ تا ۲۰ دی ماه ۹۷ در محل نمایشگاه‌های برج میلاد برگزار می‌شود که در آن دستاورد‌های صنعت فولاد در حوزه بومی سازی نیز ارایه خواهد شد.
هدف انجمن توسعه بومی سازی تکنولوژی و ساخت قطعات و تجهیزات است

به گزارش می متالز، صبح امروز 17 دی 1397 نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و شماری از مقامات عالی کشور افتتاح می‌شود. خبرنگار «می متالز» با مهندس سید رسول خلیفه سلطانی - دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران - مصاحبه کوتاهی انجام داده که مشروح آن را در ذیل می خوانید:

آقای مهندس با توجه به بحث «نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران» حضور شرکت ها در این جشنواره و نمایشگاه را چگونه دیدید؟ هدف انجمن تولید کنندگان از این جشنواره و نمایشگاه چه بوده است؟

مشارکت شرکت ها عالی بوده است. هدف انجمن توسعه بومی سازی تکنولوژی و ساخت قطعات و تجهیزات است. همچنین قصد داریم بازار سازندگانی داخلی که به هر صورت در حال ساخت و ارائه خدمات هستند را بزرگتر کنیم و اگر به صورت کمرنگ و گمنام در حال تولید هستند آنها را به شرکت ها بشناسانیم تا به این ترتیب همه بدانند که این شرکت ها توانمند هستند و به لحاظ اقتصادی و با حجم بیشتر و کاراتر به کار خود ادامه دهند.

به این ترتیب آیا فکر می کنید بومی سازی می تواند سکوی پرتابی برای صادرات خدمات مهندسی ایران باشد؟

بله صد در صد. ببینید بخشی از بومی سازی و توسعه تکنولوژی همین است. ما اگر بتوانیم خط تولید بسازیم و در قالب شرکت های ای پی سی (EPC) خدمات ساخت قطعات و خدمات مهندسی ارائه دهیم، می توانیم برای کشورهای های منطقه این خدمات مهندسی را تامین کنیم.  

نوع محصولاتی که در این جشنواره و نمایشگاه ارائه می شود چیست؟

امسال عمدتا محصولات، قطعات و مواد اولیه ای که در صنعت فولاد مورد نیاز است را داریم. حتی در سال دیگر نیز قصد داریم در زمینه محصولات مرحله بعد از تولید فولاد نیز فعالیت کنیم که متاسفانه از حوصله و وقت جشنواره و نمایشگاه امسال خارج بود. 

 جهت دریافت جزئیات و برنامه زمانبندی 30 کارگاه تخصصی نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران فایل های زیر را دانلود نمایید.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده